Herfstfavorieten.

herfstfavorieten

I’m a sucker for Autumn, dat wisten jullie al, en dus was het verschijnen van een lijstje als dit slechts een kwestie van tijd. Tegenwoordig duik ik namelijk met veel meer plezier mijn kleerkast in om een outfit te kiezen, om nog maar te zwijgen over de vele minuten meer die ik nu in kledingwinkels spendeer… De schuld daarvan schuif ik maar al te graag af op deze must-have items, die nog maar het topje van een gigantische ijsberg aan favoriete herfsttrends zijn!

1. Ruitjes.

Niet meer enkel voor schoolmeisjes of (sexy) Schotten, die tartan motiefjes! Ik ben altijd al fan geweest van deze print, al speel ik het meestal op veilig met een leuk hemdje in plaats van de ietwat gedurfde rokjes en zelfs broeken. Ook de massa’s sjaals die je nu in deze print ziet opduiken zijn stuk voor stuk geweldig, daarom was ik ook meteen stapelverliefd op mijn groen-blauwe exemplaar van Veritas. Lekker warm én pretty!

2. Veterlaarsjes.

Aangezien mijn oude paar zo goed als versleten is kijk ik al een tijdje uit naar nieuwe veterlaarsjes.  Ze passen gewoon bij alles en zijn daarom dus echt een must in mijn schoenenkast.
Deze van Urban Outfitters hebben mijn hart gestolen, maar ik heb tot nu toe nog steeds de knop ‘bestellen’ nog niet durven indrukken (+ daarbij zouden ze ook nog eens all the way van Amerika moeten komen). Nog even verder zoeken, denk ik dan. Of toch…? 

3. Parka.

De herfst kom je niet door zonder een goeie jas die regenproof is, zoveel is zeker.
Het liefst in een mooi groen kleurtje, zoals mijn onlangs gestolen exemplaar. Grrr.

4. Mutsen.

Ik geef het toe, ik heb een echte mutsenverslaving… Ik koop elke herfst/winter wel een paar nieuwe, MAAR geraak er ook wel altijd kwijt. Kijk, dat weegt op.
Deze keer probeer ik er zelf eentje te breien met zo’n kitje dat je voor 10 euro in Veritas kan vinden. Zodra ik zo’n rondbreinaald heb, that is, want daar hadden we natuurlijk niet aan gedacht om meteen bij te kopen. Oeps.

5. Everything burgundy.

Bordeaux is zonder twijfel mijn favoriete herfstkleur. Voor het rokje op de foto zou ik trouwens een moord begaan. Hoe graag ik ze ook wil dragen, ik ben nogal ‘een moeilijke’ als het op modellen van kleedjes en rokken aankomt. Dat ik het rokje op de foto dan ook niet meteen terug kan vinden om te bestellen = personal disaster!

6. Sweater weather.

Truien in alle kleuren en maten, hoera! De leukste vind ik de gespikkelde of de oversized sweaters. Favoriet van in mijn eigen kast? De blauwe Vero Moda ‘in Blue’ trui die ik eind augustus kreeg van mijn ouders. Deze is aan de onderkant van de arm ook afgewerkt met vals leer, iets wat ook érg ‘in’ is deze herfst (in jassen, truien, rokjes, broeken,…).

7. De moderne Mod boots.

Ofte de “Chelsea boots”. Ze zijn al een serieus tijdje terug van weggeweest, maar ik mis nog steeds een paar in mijn schoenenkast. Ik ben nochtans echt verzot op dit model; ze zien er lekker stoer uit (met of zonder hak) en ze passen ook op veel – misschien wel alle! – outfits. Ik zal dus binnenkort moeten kiezen: deze pretty shoes, of een paar nieuwe veterlaarsjes. Oh, the horror. 

8. De ‘Bucket Bag’.

Je hebt goedkope en iets duurdere exemplaren, je kan ze in verschillende kleuren en prints verkrijgen, ze zijn lekker ruim en zien er nog eens leuk uit ook. Wat wil je meer van een handtas, right?

Tgoh, ik zou er nu al aan kunnen toevoegen zeg… Helaas zou dat zorgen voor een overload aan leesvoer, en – OK – hier staan nog een paar serietjes klaar om te bekijken. That’s it voor vandaag dus, maar zeker to be continued! 

Jullie al leuke herfsttrends gespot?

Veel liefs,

Leave a Reply

