F.A.C.T.S. 2014.

factschatterbird

Happy days voor Belgische geeks dit weekend, want F.A.C.T.S. toverde Flanders Expo weer om tot een paradijs voor fans van Science Fiction, Comics, Fantasy en Anime! Ook ik zak elk jaar naar Gent af om daar m’n portemonnee wat lichter te maken, en dit is waar ik gisteren mee naar huis kwam.

Dat ik een nieuwe Chewbacca sleutelhanger wou had ik al beslist op voorhand. De batterijen van m’n vorige waren namelijk op, en ik begon het gebrul van de fluffy mini-Wookiee toch wat te missen. Gelukkig werden ze dus ook dit jaar nog steeds verkocht. Welcome back, Chewie!

Van Star Wars gesproken, trouwe fans van deze films zullen het wel met me eens zijn als ik zeg dat je NOOIT genoeg Star Wars t-shirts in je kast kan hebben liggen. Eentje met daarop de zogenaamde ‘fastest hunk of junk in the galaxy’  kon ik dus moeilijk weerstaan!

giphy

Wat er ook weer stond was een hele tafel buttons, en daar moet een mens dan uit kiezen! Ik kon het uiteindelijk toch bij de 4 voor 3 euro houden: een Spider-Man button, eentje van geniale BBC serie Sherlock, Gizmo (want = cutie!) en de iconische scène uit childhood-favoriet E.T.. Rechstreeks pinnen op de ‘ I love Peter Parker’ tote bag die ik al had and done!

Must-have hip en nerdy collectible van tegenwoordig; de Pop! vinyl figuurtjes van Funko, die er gewoon om schreeuwen verzameld te worden. Een Loki leek ik alweer niet te vinden, maar met deze Legolas uit de The Lord of the Rings en The Hobbit trilogieën was ik ook al héél blij!

Misschien wel de leukste aankoop die ik deed; de meer dan geweldige Mogwai/Gremlin die nu aan de oortjes van mijn iPod hangt te bengelen. Overal waar ik ga heb ik nu een Gizmo bij me, maar geen nood; ik geef hem geen eten na middernacht en hou hem uit de buurt van water. 😉

Bezoekje geslaagd, dat is wel duidelijk. Alvast congrats en bedankt aan de organisatie om er weer zo’n leuke F.A.C.T.S.- editie van te maken!

Veel liefs,

Nelle

Leave a Reply

