Op repeat: mijn favoriete albums van het moment.

albums1

Iedereen heeft zo van die albums waar ze meteen verzot op zijn of die ze nooit beu worden, right? Ze zijn geweldig om op te zetten als achtergrondmuziek tijdens het werk, op de trein of gewoon om eens goed te relaxen, want over het snel moeten zoeken naar een volgend nummertje of album moet je je dan al geen zorgen meer maken. Gewoon play, op repeat zetten en genieten; dat doe ik momenteel met deze pareltjes!

Nick Cave and the Bad Seeds // The Boatman’s Call
Eén van mijn favoriete Nick Cave albums, met o.a. de nummers Into My Arms, There Is A Kingdom, Where Do We Go Now But Nowhere?  en favoriet People Just Ain’t No Good. Past perfect bij het druilerige weer van vandaag!

The 1975 // The 1975 (Deluxe Edition)
Dit vond ik al een tijdje een heel straf album, maar nu ik ze live aan het werk gezien heb krijg ik er maar geen genoeg van. De Deluxe Edition bevat naast het album ook alle EP’s van de band. Gelukkig maar, want ik kan mij ondertussen niet meer voorstellen dat ik zonder ook maar één keer Fallingforyou te beluisteren nog zou kunnen slapen.

Gotye // Like Drawing Blood
Gotye’s eerste album was heel wat donkerder dan het album waar hij uiteindelijk mee doorbrak (Making Mirrors dus). Ik kan ze alletwee best smaken, maar dit grijpt me net iets meer aan.

The Verve // Urban Hymns
Herfst, winter, zomer, lente, vrolijk, down,… Dit is er zo eentje waar ik écht altijd naar kan luisteren.

The Cure // Disintegration
Lekker donker, mysterieus én romantisch! Herfst, all the way.

Alt-J // This Is All Yours
Enorm sterke opvolger van hun eerste album. Ik ben compleet verzot op Every Other Freckle.

Ben Howard // I Forget Where We Were
Ein-de-lijk, na 3 jaar wachten een nieuwe van Ben Howard! Sinds ik hem lang geleden op Eurosonic/Noorderslag zo verlegen maar geniaal zag tekeergaan op z’n gitaar, ben ik helemaal verkocht. Zijn stem, de pretty lyrics, … Om bij weg te dromen.

Prince // Batman
Wel, euhm… de TV serie Gotham is zó verslavend goed dat mijn liefde voor Batman weer eens opflakkerde, ik naar de oude films greep en zo geschiedde deze guilty pleasure.
Neen, wacht. Niet zo heel erg guilty, want Prince verzorgde de muziek voor de eerste Batman film van Tim Burton quite brilliantly. Of zoals The Joker zou zeggen net voor het opzetten van een geweldig funky schijf als deze: “Gentlemen, let’s broaden our minds!”

Hozier // Hozier
Leuke nummers en een geweldig krachtige stem. De jonge Ier moet blijkbaar amper moeite doen om toonvast te zingen, of dat bleek toch uit z’n optreden op Saturday Night Live. (Van zo’n dingen raak ik snel onder de indruk, jup. Blame de overdosis teleurstellende – of zelfs pijnlijke – optredens die ik al zag van gelijksoortige hitwondertjes) 
Het nummer Someone New is mijn voorlopige favoriet, en dé theme song als ze ooit een film over mijn leven maken. Definitely.

Zo, dat waren ze!

Hebben jullie momenteel albums op repeat staan? Of muzieknummers waar jullie opnieuw en opnieuw naar kunnen luisteren? I’d love to hear about them! 

Veel liefs,
autograph

8 thoughts on “Op repeat: mijn favoriete albums van het moment.

  1. Marieke says:

    Thx voor de tips, ik ben (al even) helemaal weg van Miky Chance, Dotan en Oscar and the Wolf, zo vooral dan op de trein of al wandelend door brussel (leve de belgische regen). Prachtig nummer ook is Going Home van Ásgeir.

    Like

    • thisisnelle says:

      Lang leve die Belgische regen, inderdaad! Het heeft iets, zéker als je’r zo een goeie soundtrack kan bijluisteren, toch? Van zo’n dingen wordt ik nu eens gelukkig zie, en van leuke comments ook. 😉 Thanks!

      Like

Leave a Reply

