“Happy Halloween!”, de playlist.

Gisteren nog make-up tips, vandaag een soundtrack die je in the mood brengt voor whatever feestje er op je planning staat! Of om gewoon vanavond op te zetten terwijl je rustig viert, natuurlijk. Alles kan op All Hallows’ Eve!

I looooove playlists, en sta dan ook telkens te springen om ze in elkaar te flansen als ik de kans krijg. Lucky for me is Halloween the perfect occasion om er zo eens eentje op deze blog te zwieren.
De volledige lijst kan je beluisteren op Spotify, maar ik pikte er alvast 13 (muhaha) favorieten uit.

This is Halloween uit The Nightmare Before Christmas
De openingsscène van één van mijn favoriete films ooit kon hier natuurlijk niet ontbreken. Ik durf er trouwens mijn zieltje op te verwedden dat ik niet de enige ben die dit helemaal kan meezingen. Everyone hail to the Pumpkin song!

Day-O (Banana Boat Song) // Harry Belafonte
Eigenlijk helemaal geen spooky nummer, maar dat was buiten Tim Burton gerekend. Wie de film Beetlejuice zag weet al waarom deze in de playlist zit, maar vindt het vast niet erg om onderstaand filmpje nog eens te bekijken. Té grappige dansmoves, die je bovendien vanavond kan uitproberen! I dare you.

Hip to be Square // Huey Lewis & the News
Want: American Psycho. Nuff said. (niet voor heel erg gevoelige kijkers)

Lullaby // The Cure
Een tikkeltje sexy en creepy tegelijk, deze van The Cure.

“It’s much too late to get away or turn on the light. The spiderman is having you for dinner tonight.” 

Scary Monsters (And Super Creeps) // David Bowie
Als ik Bowie in een lijstje kan plaatsen, dan doe ik dat gewoon.

Witchcraft // Frank Sinatra
Ik heb een eeuwige boon voor Mr. Sinatra, deze moest er dus gewoon in!

Ghost Town // The Specials
Een klassieker en tevens ook gebruikt bij het begin van Shaun of the Dead.

Little Drop of Poison // Tom Waits
Wie er nu het meest luguber is, deze grote meneer of die hier net onder, laat ik in het midden. Een creepy sfeertje scheppen doen ze alleszins beiden als de beste.

Red Right Hand // Nick Cave and the Bad Seeds
De manier waarop Nick Cave telkens in de huid kruipt van de seriemoordenaar waarover hij zingt (bv. ook in het nummer Stagger Lee) is geweldig. Geniaal en verontrustend tegelijk; I love it.

Time Warp uit The Rocky Horror Picture Show
More fun en een must-have in elke Halloween playlist, deze klassieker uit de musical ‘The Rocky Horror Picture Show’.

Ghostbusters // Ray Parker, Jr.
Catchy en een geweldige clip (vooral het einde dan); iedereen kent deze wel.

Thriller // Michael Jackson
Well, duh.

Geen volwaardige playlist zonder minstens één guilty pleasure, right? Ik kon het mij namelijk écht niet laten deze laatste toe te voegen aan de lijst…
Sorry, but not really! 😉

Everybody (Backstreet’s Back) – The Backstreet Boys
Dat neemt me nu eens terug naar goede tijden, zie. Nostalgie ten top!

Dat waren ze, de 13 favorieten uit mijn Halloween Playlist van zo’n 30 nummers in totaal. Hopelijk zitten jullie favorieten er ook ergens tussen!

A very Happy Halloween to you, en vooral:
have LOTS of fun vannacht!

One thought on ““Happy Halloween!”, de playlist.

Leave a Reply

