8 films om naar uit te kijken.

Hoeveel tijd ik spendeer aan cinemabezoekjes? A lifetime, zeg maar! Niets is zo leuk als onderuitzakken in een rode fluwelen zetel om van een film te genieten, vind ik. Én van de voorstukjes, want die sneak peeks maken me dikwijls zo nieuwsgierig dat ik meteen kriebels krijg om de volledige prent te gaan kijken.

Zo kom ik natuurlijk altijd thuis met een hele resem nieuwe films die ik aan m’n kijklijst wil toevoegen, en alsof dat nog niet genoeg is wemelt het op Youtube ook van de voorproefjes. Dat lijstje blijft dus steevast groeien, maar mijn huidige favoriete “Coming Soon!”-films zet ik hier alvast op een rijtje!

i. The Hobbit: The Battle of the Five Armies. (17 december, 2014)

Dit is er eentje waar we gelukkig niet lang meer op moeten wachten, want het derde en laatste deel van The Hobbit komt volgende maand al bij ons in de zalen! Kippenvel bij het zien van die laatste twee trailers, écht.

ii. Love, Rosie. (17 december, 2014)

Het mag al eens mindless romantisch zijn voor mij, en hoewel ik het boek enorm – maar dan ook ENORM – frustrerend vond (de reden waarom hebben ze trouwens in de filmversie veranderd, dat zegt genoeg!) wil ik deze toch wel gezien hebben. Al is het maar omwille van deze drie dingen: Ierland, Sam Claflin en Lily Collins.

iii. Big Eyes. (24 december, 2014)

Het verhaal van geniale schilderes Margaret Keane en haar man, die met alle eer ging lopen. Met o.a. Amy Adams en Christoph Waltz, en vooral: regie van Tim Burton.

iv. The Theory of Everything. (21 januari, 2015)

Het ziet ernaar uit dat Eddie Redmayne een enorm knappe prestatie neerzet als Stephen Hawking. Héél mooie en veelbelovende trailer!

v. Into the Woods. (21 januari, 2015)

Och, hoe oneerlijk zijn die Belgische releases toch soms? Op veel plaatsen komt deze namelijk al op Kerst uit, wat een veel leukere timing is! De film is gebaseerd op de gelijknamige musical en draait rond de verhalen van de broeders Grimm. With a twist, weliswaar. Yay, musicals! Wow, cast!

vi. Cinderella. (25 maart, 2015)

Disney en live action, het is zeker niet altijd een geslaagde combinatie. Deze ziet er gelukkig wél leuk uit (hello, Robb Stark), en iets waar Helena Bonham Carter in verschijnt wist wel al meer mijn hart te veroveren.

vii. Avengers: Age of Ultron. (29 april, 2015)

“Gij zult nooit een Marvel film overslaan”, zo zegt mijn nerdy rules boekje. Ik zou nog niet willen ook, met zo’n teaser! De dingen waar ze in de trailer alleen nog maar naar hinten zijn genoeg voor een tiny nerdgasm. Plus dat Pinokkio-liedje, serieus.

viii. Pitch Perfect 2. (29 juli, 2015)

Hihi, deze moest er gewoon tussen. Die eerste Pitch Perfect was geweldig, en deze eerste trailer voor de sequel deed me al minstens even hard lachen. Rebel Wilson, I love you! 

Tgoh, ik zou er zeker nog aan kunnen toevoegen. Gemakkelijk zelfs (de Jurassic World trailer komt bijvoorbeeld volgende week uit. Argh, nostalgie!), maar er zijn tegenwoordig ook zoveel films om uit te kiezen dat ik bijna wekelijks in de zaal zou willen gaan zitten… Voor deze doe ik dat dus zéker, maar er komen er hier vast nog te staan!

Naar welke film(s) kijken jullie het meeste uit?

Veel liefs,

3 thoughts on “8 films om naar uit te kijken.

    • thisisnelle says:

      Tgoh, ik vond het ook een heel leuk boek hoor. Héél tof geschreven in die briefvorm, maar spoilerspoiler… op hun 50 pas?! Onnozelaars, ik werd gek. :p Mijn frustratie lag dus vooral bij de personages, niet bij de schrijfster! 🙂

      Like

Leave a Reply

