Ziek!

ziek!

Niet zo ‘jolly’ dit seizoen: die onvermijdelijke verkoudheid die maar blijft aanslepen. Gewoontjes doen en de snotneus negeren helpt helaas niet, en daarom som ik hier een paar – al dan niet voor de hand liggende – essentials op voor wanneer de kou je te pakken krijgt! 

Fysieke én mentale inspanningen = no go. Als kind was het allemaal heel erg simpel, niet? Was ik ziek, dan bleef ik een paar dagen thuis en deed ik gewoon niets. Noppes. Nu blijf ik meestal té lang hopen dat er niets aan de hand is en het wel zal overgaan. Jup, denial. Na de laatste paar dagen met een giga-verkoudheid te zitten besef je’t dan wel: you need to slow down. Dat thuisblijven mag, nee, MOET zeker ook wel eens.

Drink tea! Daar krijg je lekker warm van én het doet wonderen. Mijn favoriet? De Honey/Lemon theezakjes van Lipton. Yum! Véél water en/of een troostend kopje warme chocolademelk zijn uiteraard ook a good idea.

Knusse kledij. Warm induffelen is de boodschap. Van dekentjes, oversized PJ’s, tot binnenshuis een sjaal dragen; lap die moderegels maar aan je laars!

Tissues. En véél. Lekker dicht in de buurt zodat je niet al te veel moet bewegen wanneer je ze nodig hebt. Wat waarschijnlijk all the time is.

Lees een goed boek. Kijk je favoriete serie of lievelingsfilm. Etc. Verstand op nul en genieten van een geweldig verhaal, in welke vorm dan ook. Nu Netflix in het land is werd dat nóg eens zo simpel, trouwens. Next episode starts in 10, 9, 8, 7, … Zalig!

Eat Chocolate. Als je het geluk hebt dat je dat nog kan natuurlijk… If not, so sorry! En, juist, je moet er zeker ook voor zorgen dat je de nodige, gezonde vitamientjes opneemt. Maar toch, chocolade… Een mens wordt er zo gelukkig van.

Rest up. Dutjes, dutjes en nog eens dutjes! Of toch proberen wat vroeger in je bed te kruipen. Iets waar ik zelf niet zo goed in ben, maar het helpt echt wel!

Smile. Kruip je toch achter de laptop (kwestie van niet volledig van de buitenwereld afgesloten te zijn, I know), doe dan wat ik doe en zoek ook wat dingen op waar je blij van wordt. Van grappige artikeltjes tot leuke afbeeldingen; ze kunnen een glimlach op je gezicht toveren waardoor je even vergeet dat je ziek bent. Zoals deze bijvoorbeeld, hihi:

 

funny2 funny1

bronnen: 1 2 3

Zo, dan ga ik nu proberen mijn eigen raad op te volgen! Kwestie van dit weekend niet zielig en alleen in een bungalow achter te blijven terwijl de rest gezellig in het zwembad zit te ploeteren. Atchu!

Hebben jullie ook last van de winterkou en nog tips om er zo snel mogelijk vanaf te geraken?

Veel liefs,

(een snotterende)

6 thoughts on “Ziek!

Leave a Reply

