Instadiary #4

instadiary 4.0

We zijn alweer een goeie maand verder, en dus werd het hoog tijd voor een nieuwe Instadiary. Admitted: die bestaat grotendeels uit een portie Kerst-cliché’s en cadeautjes-gestoef… Ye be warned!

Van een pretty kerstboom tot de kerstmuts die al jaren meegaat; rond deze tijd vind je altijd wel dezelfde dingen terug wanneer je mijn instagram updates voorbij scrolt. Het aperitiefje dat mijn tante voor Christmas Eve in elkaar flanst is wél elk jaar een verassing, en deze keer was die wel heel erg snapshot-waardig. Yum!
Mijn favoriete cadeautjes? De Loki bobblehead van Funko en de koffiebeker die zonder twijfel naarstig zal gebruikt worden voor toekomstige, hoognodige cafeïne en thee-boosts. My family knows me so well… 

Kerstdag zelf gaat er dan weer wat rustiger aan toe. Een boek, cosy Christmas Jumper én BBC/nostalgische films all day long = meer moet dat niet zijn! Passeerden o.a. de revue: Mary Poppins (waarvan de liedjes achteraf nog uren in mijn hoofd zitten natuurlijk), de Strictly Come Dancing Special (hoe meer lifts, hoe beter), heldin Miranda, de jaarlijkse Doctor Who Christmas Special (favoriet!) én de laatste 10 minuten van een re-run van Sherlock (had ik dat op tijd geweten, verdorie!).

Hoe feestelijk de rest van december er ook aan toe gaat, voor een grote The Clash fan als ik is dat de 22ste van de maand net iets anders. Dat is namelijk de dag dat Joe Strummer overleed, nu al 12 jaar geleden. Ik was dus amper 13 (je kan je dus voorstellen hoeveel van m’n leeftijdsgenoten echt met me meevoelden :p), maar toch érg aangedaan. Hoe melig het ook mag klinken; er is geen andere artiest die nog steeds zo’n grote impact heeft op mijn petieterig bestaan dan Strummer, en soms kan er dan al eens een traantje vloeien, hè… Maar zoals een onbekende bron ooit zo mooi zei:

“Be inspired by Joe Strummer, not limited by his death.”

En dat geldt bovendien ook voor al onze persoonlijke helden. Want zo hebben we er allemaal, niet?

Verder nog de ‘precies-uit-de-boekskes’ foto van een nieuwsgierig roodborstje. Die nam ik tijdens een gezellig weekend met m’n ouders, broer en zus (al was het waarschijnlijk niet zo’n goed idee om toen met die gigantische verkoudheid dagelijks in een zwembad te duiken, whoops). Wonder boven wonder had ik voor die foto trouwens amper geduld nodig! *trots*

Ook het enorm gezellige bezoekje aan een vriendin die ik de laatste tijd niet zo veel meer zag verdiende een plekje. Dat is meteen ook een goed voornemen voor het nieuwe jaar, zie: onderhouden die handel! Zéker als je’r tegelijkertijd een leuk speelkameraadje (Fons – of is het een Al’fons’ine? – de kat) als bonus bij krijgt! 😉

Ook van leuke TV-momentjes genoten tijdens Kerst? Cadeautjes om mee te stoefen? Of persoonlijk helden die je wil delen?
I’d love to know!

Veel liefs,

Nelle

Leave a Reply

