Watchlist: Oscars 2015.

oscars2015cover3

Filmliefhebbers viert en wees blij, want awards season is weer in full swing!  Zelf maak ik er elk jaar een uitdaging van om zoveel mogelijk van de kanshebbers op zo’n beeldje te zien, en dat roept dan weer om een handig lijstje!

Ze maken het ons hier namelijk niet makkelijk: late releases, beperkte beschikbaarheid, … Maar kom, vaarwel discussies of dilemma’s over wat we nu eigenlijk gaan doen vanavond, of welke film er op het menu staat. So much to see, so little time!  En dus, om het mezelf (en jullie!) makkelijk te maken, stelde ik een lijstje samen van mijn favoriete categorieën en must-see films. Zo’n beetje een Oscarfilms 2015 for dummies, if you will. 😉

oscars2015

bronnen: pusheen the cat.
volledige lijst van genomineerden.

Ta-da! Er zijn ondertussen natuurlijk al heel wat awards uitgedeeld, die ons toch al een beetje een idee kunnen geven van wie de grote kanshebbers zijn voor ‘the big one’. En tóch vind ik het leuk om ze allemaal gezien te hebben… Hoe kan ik anders 100% genieten wanneer de juiste (naar mijn mening) film wint, of verontwaardigd joelen als dat niet het geval is, right?

Ik werk alvast naarstig verder aan mijn lijstje, want de BAFTA’s (mijn favoriete awards!) staan nu zondag al op het programma en zoals jullie zien heb ik nog heel wat kijk’werk’… Voor de Oscars (of op z’n fancy: The 87th Academy Awards) hebben we gelukkig nog tijd tot 22 februari. Nu enkel nog hopen dat Kinepolis ook dit jaar weer een live event organiseert (please, please, please!), zodat we weer een nachtje kunnen genieten op groot scherm.
Oh, & by the way: dit jaar alvast weer geen prijs voor onze Leo, maar no worries…

i_hope_you_all_realise_that_one_day_leo_will_get_his_oscar_2014-02-16bron.

Hihi.
Ook zo’n fan van award shows? Wie verdient er volgens jullie écht een beeldje dit jaar?

Veel liefs!

Nelle

PS, voor alle fervente pronostiekjes-makers onder jullie: hou deze blog zeker in het oog, want binnenkort zwier ik hier een fantastisch invulballotje online. Joepie! x

One thought on “Watchlist: Oscars 2015.

  1. jirkaclaessens says:

    Wie moet winnen? Boyhood, Boyhood en Boyhood 🙂 (al moet ik toegeven dat ik de andere favoriet Birdman nog niet heb gezien …)

    Like

Leave a Reply

