Op repeat: mijn favoriete albums van het moment.

albums2

Al (heel) wat ouder of brand spankin’ new;  dit zijn de albums die momenteel bovenaan mijn playlist prijken.

Björk || Vulnicura. 

Vastgelegd in tamelijk accurate emotionele chronologie”, zei Björk zelf op Facebook, en dat hoor/voel je. Het IJslandse elfje legt haar gebroken hart volledig te grabbel op dit album, waarmee ze eindelijk weer het niveau van haar vorige albums overstijgt. Pijnlijk soms, maar geniaal all the same. Wat een plaat!

Favoriete nummer: opener Stonemilker, omdat het me bij de keel blijft grijpen. Previews luisteren kan je hier.

James Bay.

Op een full album is het nog wachten tot 23 maart, maar gelukkig kunnen we wel al genieten van een aantal EP’s en singles. Geweldige stem, en – most importantly – hij kàn het live.

Favoriete nummer: Scars, vanwege de massa’s goosebumps in de Botanique toen.

Mark Ronson || Uptown Special. 

Uptown Funk is al lang niet meer weg te denken van de radio. Terecht ook, want ik betwijfel echt of ik die single ooit beu zal worden. Ook de plaat zelf is funky as hell, maar dat kan natuurlijk niet anders als je Mark Ronson met een resem andere straffe artiesten (Stevie Wonder, Mystikal, Kevin Parker, …) samen smijt.

Favoriete nummer: stiekem nog steeds Uptown Funk hoor… Maar kwestie van ook eens een ander nummer in de kijker te zetten => Feel Right ft. MystikalHoho, yes.

Royal Blood. 

Een enorm straffe plaat en al een serieus tijdje een vaste waarde op mijn muziekjesdrager!

Favoriete nummer: laatste nieuwe single Ten Tonne Skeleton.

Fink || Hard Believer. 

Hier was ik écht wel wat late to the party… Ik ontdekte de plaat onlangs pas (terwijl ie bijna een jaar oud is, shame on me), maar ben er al helemaal gek op!

Favoriete nummer: het mooie Looking Too Closely.

Larrikin Love || The Freedom Spark.

Dit moet één van mijn eerste eigen aankopen geweest zijn, en die vergeet een mens nu eenmaal niet. 😉 Folky, snelle en slimme lyrics & op en top British = I love it!

Favoriete nummer: Six QueensOmdat het om één of andere reden enorm plezant is om die “cherry lipped little cheap tart”  in een overdreven Brits accent mee te zingen? Een andere favoriet is Meet Me By The Getaway CarVan voor tot achter, zeg ik je.

Mumford & Sons.

Ze kondigden gisteren een nieuw album (incl. een nieuwe sound; goodbye, banjo?!) én een passage op Rock Werchter aan, en daar kon ik alleen maar blij om zijn. Ik ben ontzettend benieuwd, maar in afwachting haal ik alvast hun vorige albums nog eens boven, met Babel op kop.

Favoriete nummer: lijflied Hopeless Wanderer. Hilarische clip ook!

Imagine Dragons || Smoke + Mirrors.

Het nieuwste in het rijtje en ik ben het nog volop aan het uittesten. Maar met een stem als die van de zanger komt dat zonder twijfel snor!

Favoriete nummer: voorlopig de eerste single I Bet My Life, alleen al vanwege de clip met Dane DeHaan (die binnenkort te zien is als James Dean!). I’m not even sorry, nope. 

Suede. 

Mijn liefde voor bands uit de jaren ’90 kent geen grenzen. Coming Up van Suede blijft dan ook één van mijn meest favoriete albums ooit.

Favoriete nummer: Beautiful OnesDit schrééuwt gewoon ‘zomer en hangen met vrienden’!

Welke albums staan er bij jullie momenteel op repeat?

Veel liefs,

Nelle

Leave a Reply

