5 films om naar uit te kijken.

De awards voor de beste films van 2014 zijn ondertussen al een tijdje uitgedeeld, en dus werd het hoog tijd om eens vooruit te blikken naar wat 2015 voor ons in petto heeft. Ik weet alleszins al dat mijn kaartje van 10 cinemabezoekjes enorm snel zal uitgeput zijn, zó veel zijn het er! Toch deed ik mijn best er al eens 5 favorieten uit te kiezen die bovendien ook al een trailer hebben. Of ze echt in de running zullen zijn voor beste film valt nog af te wachten (want toch vooral: nerd alert, hihi), maar laat ons al eens snoepen van hun eerste previews! 

Crimson Peak

Een gothische griezelfilm van Guillermo Del Toro, met Tom Hiddleston (bloos x1000), Jessica Chastain, Mia Wasikowska (oh, groen van jaloezie zag ik na het zien van de trailer) en Charlie Hunnam? Yes. Please! Ook: die versie van Nick Cave’s Red Right Hand in de trailer… Hoho.

Jurassic World

Je wilt niet weten hoe lang ik al op een nieuwe Jurassic Park zit te wachten. Al járen fantaseren we hier thuis over een vervolg waarin het park lijkt te functioneren (wat we trouwens meteen konden visualiseren tijdens het – langdurige – spelen van Jurassic Park: Operation Genesis. Nostalgie!) In die fantasie speelde ikzelf natuurlijk een hoofdrol (damnit, ambities, why you no work out? Haha!), maar ach… I’ll take it. Oh, en twee woorden: FRICKIN’. RAPTORS. Wie trouwens geen kiekevel krijgt bij het horen van dat pianootje heeft volgens mij iets gemist while growing up.

Star Wars: The Force Awakens

Eigenlijk geldt hier bijna volledig hetzelfde als wat ik hierboven bij Jurassic World zei. Ik groeide op met de Star Wars films, wil nog steeds Han Solo van Princess Leia afsnoepen en ken zo goed als alle zijverhalen by heart. Yup, scruffy-looking nerf herder, right here. Eentje die toch wel een kleine nerdgasm kreeg toen ze de Millennium Falcon eindelijk weer over haar scherm zag vliegen, en ondertussen luidkeels de legendarische theme song meebrulde. Can’t wait!

Inside Out

Ik ben altijd al fan geweest van Pixarpareltjes, en hun volgende film ziet er ongelooflijk origineel, grappig en leuk uit. Fijne stemacteurs maken het plaatje compleet, en dus ga ik in juni zeker kijken!

Minions

Honestly, de Despicable Me films hebben hun succes toch vooral te danken aan de wereldberoemde gele mannetjes. De trailer van hun stand-alone film bewijst dat nog maar eens, want ik kon echt niet stoppen met giechelen. Toch heb ik lang getwijfeld om deze als 5de de kiezen omdat er nog zoveel andere films op komst zijn… Maar kom, die steek ik dan toch gewoon in de volgende films-om-naar-uit-te-kijken-post, right? 😉 Giechel nu gerust mee:

Zo, alweer 5 films de revue gepasseerd! Hou zeker de blog in het oog voor een volgende resem filmtrailers, maar ondertussen ben ik benieuwd:

naar welke films van 2015 kijken jullie het meeste uit?

Veel liefs,

Nelle

2 thoughts on “5 films om naar uit te kijken.

  1. Tall and tiny says:

    Hah! Ik zat onlangs met The Hobbit in de cinema, en er speelde een algemene reclame voor de films die in 2015 gaan uitkomen. Een montage van stukjes van vanalles. En ineens fade het uit. En… BWAAAAM TADADAAAM! De Millennium Falcon in beeld met de grandioos epische muziek van John Williams erbij. En ik kon me niet bedwingen en riep “Joepiiiiie” door de zaal hahaha! Vriend beschaamd natuurlijk…

    Liked by 1 person

    • thisisnelle says:

      Beschaamd, beschaamd… Tsk, tsk. 😉 De eerste keer dat ik de trailer op gigantisch scherm zag heb ik toch ook een gilletje geslaakt. Argh, the epicness! Bijna unbearable. 😀

      Like

Leave a Reply

