Snoep gezond(er) van deze chocolate crackers!

Het is al van de home-made Pumpkin Spice Latte geleden (dat is 6 maand, hélemaal aan de start van Little Chatterbird. Did I mention dat deze blog dus ondertussen al een half jaartje oud is? Joepie!) dat ik hier nog eens een probeerseltje uit de keuken deelde met jullie. Omdat ik met dit weer nogal gemakkelijk naar chocolade en andere snacks grijp MAAR tegelijkertijd ook al een ietsie beetje aan dat zomerlijf wil denken, ging ik op zoek naar een gezonder alternatief. En voilà, ver moest ik niet zoeken, want die good old Flair kwam al meteen met een geweldig uitziend receptje van chocolate crackers. Yum!

Enkel goed nieuws hier, want het is poepsimpel in elkaar te flansen én het duurt niet lang. Je boodschappenlijstje? Dat ziet er zo uit:

shoppinglist

In plaats van quinoa kan je gerust ook boekweit of gierst of eender welke zaden of granen gebruiken, maar aangezien quinoa tegenwoordig zo populair is, dacht ik me ook eens hipster te wagen. 😉

Zoals gezegd is de bereiding énorm simpel: je smelt de chocolade samen met de kokosolie samen in een pot, au bain-marie OF in de microgolfoven OF however you want, really.  Als dat gebeurt is zwier je de geroosterde quinoa (even voordien op de pan eens goed laten ‘poppen’ dus!) erbij, goed mengen tot alles bedekt is met een goed laagje chocolade en TA-DAH! Enkel nog overscheppen in enkele cupcakevormpjes, een beetje versieren en ze kunnen voor een uurtje in de koelkast. Volgens het receptje van Flair kan je er maar liefst 12 vormpjes mee vullen. Dus, euh… Ik kreeg 9 goedgevulde cupcakepapiertjes uit de pot geschept. Mhihi.

Eenmaal volledig afgekoeld en na dat uurtje rusten in de koelkast doen ze een beetje denken aan zo van die Sesambars. Maar, vooral dankzij die chocolade en kokosnoot, véél lekkerder natuurlijk.

Omnomnom, smakelijk!

Nelle

Leave a Reply

