Geeky & fun: de illustraties van Noelle Stevenson.

Hoog tijd om mijn inner geek hier nog eens boven te halen, en dat doe ik met één van mijn meest favoriete dingen ter internetwereld: de geweldige tekeningetjes van Noelle Stevenson. Of hoe ze zichzelf ook nog noemt: gingerhaze!

Ik leerde haar werk kennen op (hoe kan het ook anders) de haven-der-nerds, Tumblr. Daar zag ik kort na het verschijnen van de laatste Hobbitfilm haar enorm grappige illustraties over de streken van ‘Party King’ Thranduil op mijn feed verschijnen. Ik was meteen verkocht, en kreeg al snel ook geen genoeg meer van al haar ander werk. Van Harry Potter en The Hunger Games tot Twilight, van Batman tot The Avengers en zelfs Sherlock, Doctor Who en zoveel meer: ze neemt zowat alle fandoms onder handen met haar humor en simpele (of zo lijkt het toch, maar je moet het maar doen!) tekenstijl:

Uitgesproken favoriet is haar modernisering van The Lord of the Rings, die ze passend omdoopte tot ‘The Broship of the Rings’. De welbekende personages worden hipsters, en vooral de scène waarin ze de creepy, nogal vurige Balrog (van in het eerste deel van de trilogie) omtovert tot buitenwipper van een club vond ik ge-wel-dig!

tumblr_llsf3wAtAU1qeqx7ko1_1280

bronnen: alle bovenstaande prentjes en nog zoveel meer!

Gingerhaze tekent trouwens niet enkel die leuke fandom-prentjes. Ze is ook de auteur én illustrator van haar eigen webcomic Nimona, illustreerde o.a. voor schrijvers (zo verzorgde ze de bookcover voor Fangirl van Rainbow Rowell) en schrijft ze voor Disney en Marvel.

Iemand om in’t oog te houden dus, die Noelle. 😉

Hier staan ze alvast al op m’n desktop en soms zelfs als achtergrond op m’n GSM (yup, slightly obsessed), maar wat vinden jullie van haar illustraties?

Veel liefs,

Nelle

Leave a Reply

