More snail mail, please.

Als respons op de social media gekte zie je telkens meer mensen teruggrijpen naar the good old times. Eén van de leukste, nostalgische dingen daartussen is ongetwijfeld het brieven schrijven. Het moet enorm plezant zijn om die zogezegde snail mail (want snail = slak, trager dan ‘gewone’ mail) in de bus te krijgen in plaats van de usual facebookberichtjes, smsjes, tweets of ga zo maar door, toch? Dat dacht ik ook, en met een goeie vriendin die al maanden in Londen vertoefd had ik meteen een geweldige reden om ook eens aan de slag te gaan! 

Want, jup, naast het ontvangen ervan is zo’n briefpakketje in elkaar flansen ook – misschien zelfs more so – een leuke bezigheid! Creatieveling of niet, je vind overal wel leuke spulletjes om op te sturen; inside jokes, goeie raad, kaartjes met een grappig ontwerp, een leuk notitieboekje, een “newsflash”, foto’s, gepimpte prulletjes,… En wie écht geen inspiratie heeft kan altijd teruggrijpen naar dat moderne internet, natuurlijk. 😉 Hieronder zie je alvast een paar leuke voorbeeldjes:

bronnen: alle ideetjes komen van deze (superhandige) site.
coverfoto: 1 & 2.

Jammer genoeg kan ik natuurlijk nog niet verklappen hoe mijn snail mail er uiteindelijk uitzag, maar ik hoop alvast dat er uitbundig gegniffeld wordt bij het opendoen ervan! En, oh, wél wil ik al een heads up geven aan de geadresseerde, aka chum Yente:

Aller, allerliefste Yente,
Er ontbreekt iets in je briefpakket, dus euh…
Laat iets weten wanneer je het ontvangen hebt, dan stuur ik de verstekeling alsnog door via – oh nee zo modern! – email.
Oops.

Ja zeg, het is ook maar mijn eerste keer, hè. 😉

En jullie? Ooit nog ‘old school’ geschreven briefjes verstuurd?

Veel liefs,

overduidelijk snail mail groentje
Nelle

Leave a Reply

