Op repeat: albumlijstje nummer 3!

albumsonrepeatcover

Het is ondertussen zo’n twee weken geleden dat ik hier iets geschreven heb. Reden van die stilte? Ach; de ene keer druk, de andere keer lui. Focus kwijt of gefixt op andere dingen, and so on and so forth. Gelukkig bestaat er geen betere remedie tegen al die kortsluitingen dan een streepje muziek, en dus kwam de inspiratie voor deze nieuwe albumlijst als vanzelf!

Mumford & Sons || Wilder Mind

Ach, ja… De afwezigheid van hun voordien zo typerende banjo valt op, maar denk die bij hun vorige albums weg en je hoort eigenlijk niet veel verschil. It’s still Mumford, dat is overduidelijk, en met zo’n stem als die van Marcus droom ik sowieso weg. Al zingt ie duizend keer Broeder Jacob na elkaar!

Favoriete nummers: Snake Eyes & Broad-Shouldered Beasts.

Palma Violets || Danger in the Club

Today was a very good day, want ook deze staat nog maar net bovenaan mijn iTunes te prijken. Ik ben fan sinds ik ze een paar jaar geleden Rock Werchter zag openen, en sindsdien zijn ze zelfs tot één van mijn meest favoriete, hedendaagse bands uitgegroeid. De beste beschrijving die ik al las is dat dit album opgenomen werd alsof het hen allemaal niet kon schelen, en dat is net waarom ik er zo zot van ben. Een ‘f*** you attitude’, smerige gitaren en lyrics om mee te roepen, en dat nét wanneer ik het nodig had. Ja, begot!

Favoriete nummers: eerste single English Tongue, Gout! Gang! Go! & Peter & the Gun.

James Bay || Chaos and the Calm

Iets helemaal anders is het langverwachte (wat mij betreft toch, haha!) full album van James Bay. In mijn vorige muziekpost zelfs al eens vermeld, dus ik moet jullie niet meer vertellen dat ik helemaal verliefd ben op z’n stem, right?  Bovendien weet hij héél goed waarover hij moet schrijven, die James. Identificeerbaar enal.

Favoriete nummers: Get Out While You Still Can, het wondermooie Scars & Best Fake Smile.

Soundtrack || Nowhere Boy

Je wilt niet weten hoe dikwijls ik deze film, over John Lennon’s jeugdjaren, al gezien heb… De tweedelige soundtrack die erbij hoort is een mix van rock ‘n’ roll klassiekers en heropgenomen nummers van The Quarrymen. Yup, de hoofdacteur (hoho, crush!) zingt dus zelf, en dat doet hij niet slecht. Een toffe compilatie voor liefhebbers van de film, The Beatles, Lennon zelf (of course)  en muziek uit de 50’s.

Favoriete nummers: Hello Little Girl, In Spite of All the Danger & Mother (het enige nummer op het album gezongen door John Lennon zelf).

The Beatles || Help!

Naar Nowhere Boy kijken zorgt hier steevast ook voor een heropflakkering van Beatles-liefde. Dan heb je natuurlijk veel geweldige albums om uit te kiezen, maar ik ging deze keer voor Help!. Vooral omwille van het liedje hieronder.

Favoriete nummer: You’ve Got to Hide Your Love Away.

Soundtrack || Romeo + Juliet

Maar liefst twee soundtracks in dit lijstje, zeg! Deze van Baz Luhrman’s Romeo + Juliet verdwijnt amper van mijn muziekjesdrager, want hij gaat echt nooit vervelen. Luhrman is namelijk een serieuze krak in het kiezen van liedjes die perfect bij z’n film passen, en deze keer zijn dat onder andere nummers van Garbage en Radiohead. En een Shakespeare-sprekende Leo. Dat ook.

Favoriete nummer: Exit Music (For A Film) van Radiohead. Als ik mij niet vergis speciaal voor de film geschreven en simply heart-breaking. Sniff.

Kendrick Lamar || To Pimp a Butterfly

Honestly, who doesn’t like King Kendrick, kom.

Favoriete nummers: King Kunta & The Blacker The Berry

Audioslave || Audioslave

Leden van Rage Against the Machine én Chris Cornell als zanger? Nostalgie alom! Hun eerste album blijft hun beste, en ik kan het nog steeds van voor tot achter meebrullen. Geniale afreageermuziek, zo simpel is’t. 😉

Favoriete nummers: Euh… alles? Maar als ik er toch eentje moet uitkiezen; Bring Em Back Alive.

Blur || The Magic Whip

Ein-de-lijk een nieuwe van Blur! En die moet voor mijn part niet onderdoen voor hun werk uit de jaren ’90, al hoor je zéker wel de nieuwe invloeden van Albarn en Coxon. Touren? Pretty, please?

Favoriete nummers: opener en eerste single Lonesome Street, & Go Out.

Zo, dat waren er alweer negen om toe te voegen aan mijn lijstje favorieten!

Laat hieronder gerust weten wat jullie favoriete albums zijn, of dewelke er momenteel bovenaan jullie playlist staan.
I’d love to know! 😉

Veel liefs,

Leave a Reply

