Running for nerds.

zombiesruncover

Lopen is ‘in’, zoveel is zeker. Het aantal deelnemers aan dwars-door-eender-welke-stad lijkt in mijn vriendengroep alleen al serieus te stijgen, laat staan over heel de wereld. Goed nieuws, natuurlijk, want bewegen is enorm gezond. En toch. Mijn eigen motivatie was tot voor kort ver te zoeken. Ik keek ‘s avonds véél liever naar een filmpje of serie dan een rondje te gaan lopen. Dat, of ronddolen op Tumblr = heerlijk! Gelukkig zijn er tegenwoordig genoeg dingen die mijn inner-nerd motiveren om toch de deur uit te stappen, en daar komt natuurlijk een flinke dosis fantasie en ronduit geeky stuff aan te pas! 

1. the right outfit.

So it begins. Een leuke outfit kan namelijk al veel doen, en in dit geval hoef je alleen maar te beslissen wat je favoriete, fictionele doel is. Eerlijk? Ik zou niet kunnen kiezen. Eentje voor elk loopje, please!

bronnen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 & 10.

Op websites als Look Human, Skreened, Stride Fitness Apparel en Constantly Varied Gear vind je trouwens nog massa’s meer leuke, geeky en sporty t-shirts!

2. dé nerd onder de running apps.

Outfit gekozen? Verder naar de ideale app voor nerds met een flink inlevingsvermogen dan! Zombies, Run!,  heet het, en het concept is heerlijk simpel:

De Zombie Apocalypse is real, en na gecrasht te zijn met je vliegtuig moet je je naar een veilige haven haasten. Eenmaal daar aangekomen beginnen je avonturen als ‘Runner 5’. Aan de hand van loopmissies verzamel je (automatisch tijdens het lopen) essentiële spullen om te overleven, en dit terwijl je af en toe af te rekenen krijgt met een meute brain-eating  viezerikken. Het idee alleen al sprak me meteen aan, en toen ik de eerste aflevering achter de rug had was ik compleet verkocht. Je wordt zogezegd begeleid via radioboodschappen (meevaller als liefhebber van sexy accentjes: je vaste contactpersoon, Sam, is Brits. Whoehoew!) die worden afgewisseld met een eigen playlist die je op voorhand kan instellen. Krijg je een zombie-waarschuwing, dan versnel je even om ze af te schudden. Enorm cool, toch? En volgens mij nóg leuker als je in het donker gaat lopen, brrrr!

Fair warning: je begint wel meteen met een aflevering van 40 minuten (jup, dat is veel voor iemand die nog niet veel gelopen heeft), MAAR je kan onderweg gerust afwisselen tussen wandelen en lopen. Ook de ‘Zombie-chases’  kan je uitschakelen, zodat je heus niet hoeft te versnellen wanneer er zombies in de buurt zijn. Hoewel, believe me… Dat doe je onbewust wanneer je ze zo door je oortjes hoort grommen. 😉 Wil je toch wat rustiger aan dit avontuur beginnen, dan heb je nog altijd de 5K training van Zombies, Run!. Zo ben je zeker dat je klaar bent om een volwaardige loopheld te worden in de volledige app!

Jammer genoeg is het hele spelletje natuurlijk niet gratis*, maar voor een degelijke prijs (je kan per seizoen aankopen, of meteen gaan voor een all access pass) krijg je er alleszins een goeie coach, tracking mogelijkheden én een tactisch spelgedeelte bij. I L-O-V-E it!

Zijn jullie al aan het lopen geslagen? Vertel me zeker wat jullie grootste motivatie is, nerdy of niet! 😉

Veel liefs,
Zombie Apocalypse survivor in spe

* UPDATE: ik zie net dat een deel van de app wél gratis te downloaden is. Go, go, go!

Leave a Reply

