Positive vibes only.

Dipjes, setbacks, tegenvallers,… op gebied van job (or lack thereof, hey daar) of gewoon op persoonlijk gebied; iedereen krijgt er wel eens mee te maken en dan lijkt het maar al te makkelijk om gewoon de handdoek in de ring te gooien en in een hoekje een beetje te gaan bokken. Zelf klinkt het me allemaal maar wat bekend in de oren, maar bij deze zeg ik ‘screw you!’ tegen dat hulpeloze gevoel, volg ik mijn eigen raad hier beneden op, en haal ik moed uit de online schatkist aan motiverende woorden. Here we go!

MOVEON

Blijven nadenken over wat er nu net is misgelopen in het verleden of de fouten die je gemaakt hebt is no good, maar ze gewoonweg negeren is natuurlijk ook geen goed idee. Aanvaarden die handel en move on! Dat je fouten maakt is immers meer dan normaal. Het is beter dan helemaal niets doen én je kan er alleen maar uit leren, toch? Toch!

Elke keer ik in een dipje zit, haal ik enorm veel moed uit het plannen van van alles en nog wat. Dat gaat van quality time en babbels met vrienden tot het serieuzere ‘wat wil ik nu eigenlijk bereiken?’, ‘waar ben ik goed in?’ ‘waar liep het mis?’ etc. in zwart-wit op papier te zetten. Het kan helpen om je focus en je motivatie (soms zelfs meer dan voordien) terug te winnen, I promise.

STAYPOSITIVE

Je bent heus niet de enige die het even niet meer ziet zitten. En al zeker niet de enige die daarna toch nog kan bereiken wat je maar wil! Sommige dingen kan je nu eenmaal niet controleren, true, maar gelukkig ben je wél baas over jezelf. Neem dus het heft in handen, laat je inspireren door de onderstaande lettertjes en keep going verdorie! Dan doe ik hetzelfde.

bronnen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 & 8.

Hoe pakken jullie die occasionele dipjes aan? Deel je tips gerust hieronder!

Veel liefs,
nelle1

Leave a Reply

