Coming Soon: de TV series waar ik het meest naar uitkijk.

Nope, ik treur al lang niet meer om het naderende einde van de – zullen we het zo nog noemen ? – zomer. Hello herfstmode, pompoengeur overal, ellenlange sjaals, warme drankjes en toch vooral: de herfst/winterprogrammatie op TV! Misschien kijken jullie allemaal gewoon heel erg uit naar het nieuwe seizoen van Thuis volgende week (guilty), maar in deze post zoek ik het nog net iets verder. Ook across the pond staat er namelijk heel wat nieuws op het programma voor zowel het einde van dit jaar als het begin van het volgende, en daarvan som ik maar al te graag de series op waar ik momenteel nieuwsgierig naar ben!

i. The Muppets || vanaf 22 september.

Ik weet nog heel erg goed hoe ik vroeger samen met het hele gezin naar heruitzendingen en films van The Muppets keek. Ik blijf de ondertussen legendarische poppen van Jim Henson geweldig vinden en was dan ook laaiend enthousiast toen ik hoorde dat ze terugkeerden naar de televisie. De nieuwe serie werd gefilmd in documentaire-stijl en kon weer op een hele resem celebrity guests rekenen. Mijn verwachtingen liggen dus hoog, maar de onderstaande promo belooft alleszins heel wat goeds. Fingers crossed! 

ii. Heroes Reborn || vanaf 24 september.

Kennen jullie de serie Heroes nog? Vooral het eerste seizoen bleef mij bij, en als we de synopsis van dit vervolg mogen geloven willen ze vooral naar dat seizoen teruggrijpen. Fiew. Met heel wat nieuwe én terugkerende personages PLUS een evil-uitziende Zachary Levi. Juij!

iii. DC’s Legends of Tomorrow || vanaf 2016.

DC smijt er weer eentje bij, want naast nieuwe seizoenen van Arrow, The Flash en Gotham ziet ook deze spin-off van die eerste twee er goed uit. I mean, time travel en superhelden? Yes, please.

iv. Lucifer || vanaf 2016.

Ik moet toegeven dat ik een heel klein beetje schrik heb voor deze. Ik ben een ongelooflijke fan van Neil Gaiman’s werk, en hoop dat deze serie, losjes gebaseerd op één van zijn comic book characters, toch een beetje trouw blijft aan zijn schrijfstijl én die van ‘Lucifer’ schrijver Mike Carey. Tom Ellis als Lucifer? Yeeeesss! Len Wiseman van Sleepy Hollow als regisseur? Ok. En als producer Jerry Bruckheimer? Hmmm… We zullen zien.

v. The Shannara Chronicles || vanaf januari 2016.

MTV en de wereldberoemde fantasy boeken van Terry Brooks? Het leek mij eerst een enorm gedurfde combinatie, maar na het bekijken van de eerste beelden ben ik redelijk onder de indruk. De special effects zien er enorm goed uit, net als de locaties en de acteurs. Wanneer ook de schrijver zelf achter de serie staat en heel erg betrokken werd bij het hele proces mogen we ondertussen toch een beetje hopen op iets indrukwekkends. Shannara heeft bovendien al een enorm grote fanbasis van echte diehards, dus good luck, MTV, en – euh – no pressure…

Dat waren er vijf in de schijnwerpers, maar ik zou geen true binge-watcher zijn moest ik ook de volgende lijstjes niet met jullie delen:

Will try but not sure: Grandfathered (vanaf 29 september, mét John Stamos – hello) & The Grinder (vanaf 29 september, met o.a. Rob Lowe van Parks and Recreation).

Hernieuwde favorieten: Gotham (vanaf 21 september), How To Get Away With Murder (vanaf 24 september), Doctor Who (vanaf 19 september), The Flash (vanaf 6 oktober) en als laatste is die Sherlock Special in december ook zeker het vermelden waard!

Naar welke series kijken jullie uit? Nog kijktips voor deze tv junkie?

Groetjes en veel kijkplezier!

Leave a Reply

