Instadiary #9: so long, Summer.

Hoe beter de zomer uitwuiven dan je Instagram-geschiedenis in te duiken? Daarom koos ik enkele van de leukste snapshots uit om jullie een idee te geven van hoe ik die laatste month or so doorbracht. Here goes! 

Om te beginnen zou mijn zomer niet hetzelfde geweest zijn zonder die geweldige Speelclubbers (voor de gelegenheid met een mond vol letterkoekjes en verkleed als Disney-figuren) en een paar gezellige kampvuurtjes. Nog eens een hele grote thank-you-very-much aan de ladies van Chiro Sonneveld om mij nog eens mee te nemen op een fantastisch kamp!

Van één memorabel ding rechtstreeks naar het andere, want amper enkele dagen na dat kamp werd het jubileum van mijn ouders uitbundig gevierd. 30 jaar lang zijn ze al cuties, wat ze tijdens hun openingsdans nog maar eens bewezen (serieus, ik kreeg heimwee naar de tijd waarin iedereen nog een heus slow-talent was. How come we don’t do that anymore?). Ze trouwden in de jaren ’80 en dus was het maar logisch dat we ons kleerkastgewijs in die tijd waagden. Ik werd trouwens zó verliefd op de bolhoed-look dat ik me alvast een echt, wollen exemplaar kocht voor de herfst. Want, yup, ik ben al gaan shoppen ter voorbereiding van mijn favoriete seizoen! Voorlopige topper? De visjestrui die ik in H&M kocht!

Om het einde van de zomer in te zetten heeft good old Dendermonde gelukkig ook heel wat in petto hier. Zo vond gisteren, de eerste zondag van september, net voor mijn deur de jaarlijkse Bloemencorso plaats. Pretty, fleurige wagens én een gezellig feestje achteraf; late zondagen aan de top! Maar hét grootste zomerfeest hier? Dat moet sowieso die laatste donderdag van augustus zijn. Dan verzamelt heel Dendermonde zich in het centrum voor de traditionele Reuzenommegang, Katuit. Dit jaar alweer afgesloten met een prachtig vuurwerk en een feest tot in de vroege uurtjes. Ik heb de zon zien opkomen, ssstttt.

Na zo’n zware nachtjes is er natuurlijk niets leuker dan een hele dag lekker niksen. Die dagen vul ik meestal met een beetje getokkel op mijn laptop en een filmpje, maar de laatste tijd ben ik weer helemaal into Starkid. Dat is een jonge, getalenteerde (en toevallig niet onknappe – ahum) bende die jaarlijks een paar musicals op poten zet en die gratis op Youtube smijt. Ik ben al fan sinds ze een grappige parodie/ode brachten aan Harry Potter, maar hun latere werk werd er alleen maar beter, grappiger en gewoon genialer op. Fans van Glee herkennen vast Darren Criss, die toen nog een serieuze krullenbol had, als the boy who lived himself. Ga zeker een kijkje nemen op hun kanaal, it’s totally worth it! 😉

Verder zie je ook nog een foto van the daddy en ik. We hadden tickets gewonnen voor de wedstrijd tegen Bosnië-Herzegovina en zagen onze Rode Duivels ter plekke winnen. De sfeer in het stadion was ontzettend tof om eens mee te maken, en ook al zal hij het niet graag toegeven: zélfs de papa sprong af en toe enthousiast recht om te supporteren.

Zo, dat was mijn zomer in a nutshell. Hopelijk was die van jullie ook zo memorabel! Op naar de herfst. 😉

Veel liefs,

Leave a Reply

