DIY: Pimp je spelavonden!


“TO DO: meer gezelschapspelletjes spelen ter bevordering van de sfeer. (haha!)

Dat stond al eeuwen tussen onze voornemens, maar nu — met die koude herfstavonden in het verschiet én een jarige zus — leek dit ein-de-lijk het ideale moment om er eens werk van te maken en er meteen een paar cadeau te geven. Want waarom enkel de klassiekers bovenhalen wanneer je er evengoed een gekke twist aan kan geven, toch? That’s what I thought, en dus ging ik aan de slag met enkele ideetjes die al een tijdje door mijn hoofd spookten!

Eerst en vooral had ik op Pinterest al eens een gepersonaliseerde versie van Wie is Het? gevonden en stond ik meteen te popelen om dat zelf eens uit te proberen. Ik dacht nog ergens een oude versie van het spel te hebben, maar helaas… Gelukkig vond ik in de dichtstbijzijnde speelgoedwinkel een compacte, niet al te dure reisversie, en moest ik enkel nog voor de gepersonaliseerde plaatjes zorgen.

Ik koos voor onze favoriete YouTubers, maar je kan bijvoorbeeld ook foto’s van je vriendengroep gebruiken. Zorg er zeker voor dat de foto’s duidelijk zijn én het juiste formaat hebben. Daarna hoef je ze enkel uit te knippen, eventueel ook nog lamineren en TADAH! Je kan beginnen raden!

Het tweede cadeautje was het basispakket van het populaire rollenspel de Weerwolven van Wakkerdam, plus een zelf uitgevonden versie met personages uit de Harry Potter boeken/films.

Qua thema’s kan je trouwens enorm veel kanten uit: van filmthema’s tot old school Maffia personages; niets is te gek! Toch wat extra inspiratie nodig? Hier vind je alvast de originele rollen. Benieuwd naar die Harry Potter versie? Hou dan zeker mijn blog in het oog voor een overzichtje van alle rollen! 😉

Zo, dat waren de spelen die ik gisteren op het verjaardagsfeest al aan m’n zus gaf (ze was blij, joepie!). Dat verjaardagsfeestje lag nochtans véél te vroeg, want ze verjaart pas binnen exact 10 dagen. Daarom heb ik nog even tijd om deel 2 van het cadeautje af te maken (yup: phew), en wat het resultaat daarvan is zie je – jawel – in ten days!

Spelen jullie nog veel gezelschapspelen? What’s your favourite?

Veel liefs,

Leave a Reply

