10 redenen om van de herfst te houden.

Brace yourselves, zomerfans, want hier ben ik weer met mijn herfstfanatisme! Jup, ook dit jaar probeer ik jullie te overtuigen van de charmes van regenbuien, warme drankjes en pompoenen, en er is geen beter moment om dat te doen dan op een regenachtige, op-en-top herfstdag als vandaag. Toch ook al een beetje fan van dit seizoen? Dan kijken jullie vast ook uit naar deze dingen! 

1. De kleuren.

“Autumn, the year’s last, loveliest smile.” Dat zei de romantische poëet en journalist Edward Bryant ooit, en ik kan niet anders dan hem groot gelijk geven. De bladeren die zo mooi rood kleuren en de prettiest zonsondergangen die je je maar kan voorstellen; héérlijk gewoon.

2. Comfort food & pompoen everything.

Warme appeltaart, verse brownies en warme koffie’s, theetjes en wat nog allemaal… Die dingen smaken sowieso allemaal beter nu, maar dé held van de herfst moet wel de pompoen zijn. Of het nu in soep, taart of – vooral ! – de overheerlijke Pumpkin Spice Latté zit; voor mij nog eentje, please!

3. Herfstmode.

Haal die truien, hemdjes, mutsen en lekker warme sjaals maar uit de kast, want het is weer volop Sweater Weather! Daarnaast heb je ook nog eens een excuus om te gaan shoppen, kan je experimenteren met laagjes kledij en kunnen die lekker warme sokken, leuke enkellaarzen, boots of bottines weer aan de voeten. Die laagjes zijn trouwens ideaal om te verstoppen dat je net iets te veel aan dat comfort food hierboven gezeten hebt. 😉

4. Halloween

I’ll say it again: geef mij een excuus om mij te verkleden en ik doe het. Onze Halloweentraditie hier thuis zorgt daar alvast voor, maar ook in de rest van België wordt deze feestdag alleen maar populairder. Bovendien kan ik ook niet wachten om mijn lijstje Halloweenfilms weer boven te halen!

5. De TV programmatie.

Al je favoriete programma’s maken hun comeback, én er is ook telkens heel wat nieuws te zien in het najaar. Perfecte timing, want wat is er leuker dan met zo’n weer lekker onder een dekentje te kruipen en een paar series te binge-watchen?

6. De regen.

Ja hoor, ik ben er net ook moeten doorfietsen en toch las je dat goed:

regen!

Mijn vrienden weten al lang dat ik belachelijk enthousiast ben wanneer het regent. Ik stap, fiets of loop er dan ook zonder problemen door (en geniet daar nog eens enorm van ook), om daarna weer droog en tevreden onder een warm deken te kruipen. Dat niet iedereen die ” ‘t is maar water’ -mentaliteit heeft snap ik volledig, en mijn onvoorwaardelijke liefde voor dit weertje kan ik trouwens ook niet goed verklaren, maar wat ik wél weet is dit:

  1. Zonder regen, geen regenbogen.
  2. Er bestaan paraplu’s, K-Way’s, etc. Use them als je ergens heen moet.
  3. Buiten in de regen staan met je armen wijd open en hoofd omhoog is machtig. Punt.
  4. In films vinden ze dat ook cool. Doe gewoon alsof je er in eentje zit. It’s fun, I promise.
  5. Wespen kunnen er niet zo goed tegen. Bye-bye, pestkoppen!
  6. Het is een makkelijk gespreksonderwerp. “Goh, goh, wat een weer jonges!” Ijs = gebroken.
  7. Springen in plassen is niet enkel voor kleine kinderen. Waarom zouden ze anders regenlaarzen met mooie prints verkopen in onze schoenmaat?
  8. Zo’n dag op kantoor/de schoolbanken lijkt plots veel leuker dan in de zomer.
  9. Hoe dan ook, vergeet niet dat dit het meest typische Belgische weertje is. Daar kan je niets aan doen,
  10. dus you might as well try to enjoy it, toch? Zingen helpt?

 7. Romantiek.

Naadloos over naar het volgende puntje! Wisten jullie dat we in het najaar sneller verliefd worden? Laat ons compleet negeren dat dit omwille van een wel heel erg ONromantische reden is (we zouden immers onze spreekwoordelijke lat wat lager leggen, whoops) en gewoon uitkijken naar al die potentiële romantiek, deal?

Oh, en aan mijn toekomstig lief (CV’s door te sturen naar nelle@dommopje.be); hoe cliché of cheesy het ook klinkt, zo’n filmkus in de regen staat wel degelijk nog op mijn bucket list. En as for algemene romantiek in de regen; we weten allemaal dat hier maar één perfecte gif voor bestaat, don’t we ladies?

sniff. Moving on:

8. Quality-Book-Time.

Slecht weer is gelijk aan meer binnenzitten, en dat wil zeggen dat we meer tijd hebben om een goed boek te lezen. Het liefst met een stomende tas thee of koffie erbij. Za-lig!

9. Langere nachten.

Duid aan op jullie kalender: 24 oktober omstreeks 03:00 spoelen we terug en kunnen we een uurtje langer feesten – euh – slapen. Juij! Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik slaap in de herfst en winter trouwens véél beter. Waar je in de zomer namelijk ligt te woelen van de warmte, kunnen er in het najaar altijd dekens bij. 😉

10. It’s basically Christmas!

Ok, ok… ‘t Is nog even wachten, maar tóch zit die hele Kerstperiode al in mijn achterhoofd. Van mij mag het best als volgt gaan: Halloweenfeestje achter de rug? Kerstboom zetten, kitschy kerstmuziek en lichtjes everywhere en BAM. Kerstmis. Pretty please?

Zo, maak er alvast een paar fijne herfstmaanden van,
en laat hieronder zeker weten waar jullie zelf naar uitkijken!

Veel liefs,

Leave a Reply

