Easy Peasy Apple Pie!

Hello, lieve lezers! ‘t Is hier een beetje stil, hè? Dat spijt me heel erg, natuurlijk, maar aangezien ik tegenwoordig weer geld in het laatje breng (joepie!) en mijn uurrooster elke week verschillend is, is het nog even zoeken naar een nieuw blogritme. No worries; dat komt wel snor! Gelukkig heb ik ondertussen ook wat tijd om me aan die checklist van vorige week te zetten. Zo had ik vandaag een dagje vrij en bovendien enorm veel zin in iets herfstigs om te snoepen. Hoog tijd om die appeltaart te bakken dus! Mijn go-to receptje daarvoor deel ik maar al te graag met jullie!

The good news? Voor een lekker verse appeltaart met yummy kaneelvulling heb je helemaal niet veel nodig. Het meeste heb je dikwijls zelfs standaard in huis!

SHOPPINGLIST:

🍁 bladerdeeg (kan je natuurlijk ook zelf maken)
🍁 ongezouten boter (125g)
🍁 bloem (3el)
🍁 gewone suiker (100g)
🍁 donkere basterdsuiker (100g)
🍁een snufje kaneel, én of course:
🍁 APPLES!

Zo, alles klaargelegd? Ready, set, bake!

INSTRUCTIES:

  1. Schil en snij de appels in stukjes/schijfjes/wat je maar wil, en verwarm de oven alvast voor op 220 graden. Qua hoeveelheid appels ga je trouwens een beetje moeten gokken. Ik kwam toe met vijf, maar voor een gewone taartvorm heb je al snel een 8tal appels nodig!
  2. Smelt de boter in een pannetje, en roer de bloem, gewone suiker en donkere basterdsuiker erdoor. Voeg ook nog een heel klein beetje water en kaneel naar smaak toe. Dat mag je aan de kook brengen, en op een laag vuurtje laten sudderen terwijl je aan de volgende stap begint.
  3. Rol het deeg uit zodat het de bodem en rand van je taartvorm bedekt, en vul het met appelstukjes. Als je een kleine taartvorm gebruikt (zoals ik), heb je met één rol bladerdeeg misschien genoeg om hier ook nog reepjes deeg overheen te leggen zodat je een old school ruitjespatroon krijgt. Het kan natuurlijk ook zonder, of je maakt/koopt gewoon wat extra deeg!
  4. Giet het suiker- en botermengsel voorzichtig over het deeg. Zorg dat het niet over de rand loopt!
  5. Bak de appeltaart 15 minuten in de voorverwarmde oven. Zet daarna de temperatuur lager naar 180 graden, en bak de taart nog eens 30 tot 40 minuten tot de appeltjes lekker zacht zijn.
  6. Ik heb demijne nog wat afgewerkt door er nog een beetje extra kaneel over te strooien (mijn motto: you can never have enough cinnamon!), maar dit hoeft natuurlijk niet.
  7. Enjoy!

Ta-dah! Overheerlijke, en bovendien super easy appeltaart om van te genieten tijdens deze frisse, natte herfstdagen!

Gaan jullie het recept proberen? Of hebben jullie andere seizoensfavorieten?
Laat het gerust hieronder weten!

Veel liefs,

One thought on “Easy Peasy Apple Pie!

Leave a Reply

