What I’ve been watching.

seriescover

Donkere herfstavonden breng ik het liefst van al gezellig thuis door, als het even kan met brandende kaarsjes, een lekker warm drankje en een goeie serie om me helemaal in te verliezen. Of die serie nu spiksplinternieuw is OF ik al aan m’n honderdste rewatch toe ben; maakt niet uit! Mijn huidige lijstje favorieten is dan ook een mengeling van de twee, en stuk voor stuk zorgen ze de laatste tijd voor heel wat geweldige kijkuren.

BAND OF BROTHERS: deze miniserie van HBO dateert al van 2001, maar is mijn ogen nog steeds één van de beste series ooit gemaakt. Ik moet de belevenissen (gebaseerd op de verhalen van echte veteranen) van Easy Company tijdens WOII al zo’n 10 keer gezien hebben, en nóg krijg ik telkens een krop in mijn keel. Daarom, én dankzij het Vlaamse programma Ten Oorlog, greep ik er nog maar eens naar terug.

BUFFY THE VAMPIRE SLAYER: humor, horror, romantiek,… vanuit het brein van Joss Whedon, toen vampieren nog sexy, evil – de meeste toch – én ongelooflijk badass waren in plaats van een beetje mieterig te staan blinken (oops, sorry. I got carried away. Back to business:) Buffy nog nooit gezien? Maak er dan maar snel werk van! Niet minder dan 7 seizoenen klaar om te bingewatchen; een mens wil niet meer dan dat, right? Buffy wél al gezien? Dan word je tijdens een rewatch ongetwijfeld teruggezapt naar die goeie ouwe, onschuldige (?) jaren ’90.

series

HEROES REBORN: het vervolg op de serie uit 2006 heeft me echt aangenaam verrast. True, het kwam allemaal een beetje traag op gang, maar ondertussen zit ik toch wel elke nieuwe aflevering op het puntje van mijn stoel. Enorm tof om bekende gezichten terug te zien, ook. Well done!

MR. ROBOT: één van de beste series van dit jaar. Yup, punt. Je volgt het verhaal van Elliot, een jonge – ietwat merkwaardige – New Yorker die naast zijn job als programmeur ook een geniale hacker is. Hij wordt gerekruteerd door de mysterieuze Mr. Robot en sluit zich aan bij een groepje hacktivists die zich ‘fsociety’ noemen, om samen met hen de dreiging van multinationals aan te pakken. Een beetje technisch allemaal, zal je nu misschien denken, maar een sterke Rami Malek in de hoofdrol PLUS de originaliteit van schrijver Sam Esmail slepen je gegarandeerd mee vanaf de eerste minuut!

Welke series volgen jullie momenteel? All-time favorieten?

Veel liefs,

Nelle.

 

Leave a Reply

