Instadiary #11: November favourites.

Another month, another Instadiary, en dus krijgen jullie traditiegewijs weer een resem favoriete snapshots voorgeschoteld!

LEESVOER

Herfst en winter zijn definitely mijn favoriete seizoenen om door te brengen met een boek op schoot. Momenteel word ik elke avond omver geblazen door Anthony Doerr’s “All the Light We Cannot See”, en haal ik mijn splinternieuw Calvin and Hobbes boek boven wanneer ik eens goed wil lachen. Trouwens, naargelang we die maand december naderen groeit mijn liefde voor de werkjes van Bill Watterson alleen maar. Waarom? Omdat die terugkerende sneeuwkunstwerkjes van Calvin gewoonweg brilliant zijn, en ik ze graag eens in het echte leven zou willen tegenkomen. Dus. ALS we binnenkort eindelijk nog eens een mooi wit sneeuwtapijt krijgen: who’s in? 😉

MUZIEK

Maar liefst twee concerten deze maand, en dat waren Years & Years in Trix (dansen tussen de gillende, maar superbrave bakvissen!) en Simple Minds in de Lotto Arena (waar ik m’n al amper aanwezige stem volledig heb weggezongen). Hoogtepunt van dat laatste waren ongetwijfeld de tal van vuistjes tijdens Don’t You (Forget About Me), en lijflied Alive and Kicking als één van de bisnummers. Dieptepunt, maar toch een heel klein beetje grappig: het moment dat ik – zonder stem dus – aan een dronken veertiger moest duidelijk maken dat ík hem niet naar voor geduwd had, ook al stond ie de hele tijd met zijn rug tegen mijn neus heen en weer te waggelen terwijl hij meer dan genoeg plaats had. Dat, beste man, was mijn geweldige, feisty & protective moeder.

SHOPPING SPREE

Mijn favoriete nieuwe kleerkast-items, waarin ik gerust ook de komende koude maanden wil leven: de fluffy, witte cardigan en het oh zo warme en cosy houthakkershemd die ik begin november kocht. Ook de Santa Baby lip tint van Lush hoorde toen bij de buit; een aanrader voor elke red lipstick fan, die geweldig lang z’n Kerstmanrode kleur behoudt!

Ook een klein beetje geshopt: de mini-ruimteschepen van Star Wars die je deze maand via de krant kon bestellen. Joepie, lego!

PIMP YOUR DRINK

Ahum, situatieschets: je hebt een verschrikkelijk humeur, al dan niet door het slechte novemberweer en je loopt in de supermarkt voor een last minute toevoegsel aan het avondeten. Slagroom kan je daarvoor zeker niet gebruiken, maar tóch smijt je dat ook in je mandje. Sound familiar?  Voel je dan zeker niet schuldig, want je had net het Beste. Idee. Ooit.

Neen, echt, ‘t is een must-have in de frigo; zo’n lichte, heerlijke bus slagroom. Mijn sporadische, hot cocoa is alleszins nog nooit zo lekker (en pretty) geweest.

EXTRA

Je gaat niet snel over very serious business, zoals politiek of actualiteit buiten het gebied van entertainment, lezen op deze blog. Zo ook nu niet, maar ik wou wel nog graag deze Instagrampost delen. Niet enkel van toepassing op de afgelopen maand (zeg maar jaren), maar ALTIJD relevant. Dat we nog lang de over-katten-tweetende, unprejudiced & open-minded menselijke mens mogen zijn die zo nu en dan eens – veel te weinig – in de media verschijnt.

Veel liefs,

Nelle.

Leave a Reply

