Bookworm newsflash.

Het laatste boek van mijn to read stapeltje is aan z’n laatste pagina’s toe, en dat riep natuurlijk om een paar nieuwe verhalen voor in de boekenkast. Wat ik las én van plan ben om te lezen, dat vertel ik jullie hieronder.

Currently reading

Nog even en ik heb All The Light We Cannot See van Anthony Doerr uit, maar ik kan nu al zeggen dat ik er helemaal ondersteboven van ben. Het is een enorm aangrijpend boek dat zich afspeelt tijdens Wereldoorlog II, en zowel het leven van de Franse, blinde Marie-Laure ALS dat van Hitler Youth wonderkind Werner volgt. Het moment waarop hun paden kruisen zorgde bij mij alvast voor goosebumps, en dus kan ik niet anders dan dit boek (dat meer dan terecht de Pulitzerprijs voor fictie won dit jaar) aan jullie aan te raden.

Brand spankin’ new!

Nieuw in de boekenkast en misschien wel een Kerstcadeau-ideetje voor die boekenworm in jullie leven: de ongelooflijk pretty edities van o.a. Little Women en A Little Princess. Puffin In Bloom, heten ze, en het is een verzameling van klassieke coming of age verhalen voor straffe grieten, ter gelegenheid voorzien van prachtige covers en illustraties door Rifle Paper Co. Je kan ze gewoon – apart of in boxset – bestellen bij bol.com, joepie!

Daarnaast viel mijn oog ook op de Old Possum’s Book of Practical Cats gedichten van T.S. Eliot. De musical Cats werd hierop gebaseerd, en het is écht een must-have voor elke kattenfanaat. De karaktertrekjes zijn dikwijls zo spot on dat je niet anders kan dan luidop lachen. Giet die dan nog eens in een editie met grappige illustraties en het plaatje is af.

Hebben jullie er hiervan al gelezen?
Meer tips voor deze bookworm zijn trouwens meer dan welkom!

Veel liefs,

Nelle.

 

Leave a Reply

