Mijn favoriete Star Wars momenten.

Vanavond is het zover, people! Ik trek samen met wat fellow geeks naar Kinepolis Gent voor de nieuwe Star Wars en ben daar ongelooflijk, ik-kan-het-niet-meer-aan erg naar aan het uitkijken. Om de tijd op het werk wat sneller te laten gaan, dacht ik al eens goed na over wat nu eigenlijk mijn favoriete momenten uit de originele films waren. Hoewel ik natuurlijk van héél het plaatje geniet, zit ik (na 6,5u nadenken, ha!) met deze tien persoonlijke favoriete scènes toch net ietsje verder op het puntje van m’n stoel. Here goes!

10. Binary Sunset

Niets speciaals aan iemand die dromerig over de woestijnvlakte staart terwijl er twee zonnen in de lucht hangen, right? Maar dat was buiten John Williams gerekend. De muziek geschreven voor deze scène wekt gegarandeerd traantjes op bij elke Star Wars fan. Sniff, so pretty.

9. Obi-Wan vs. Darth Vader

Het moment waarop we ons eerste Lightsaber gevecht zagen, dat bovendien eindigt met de ultieme opoffering van één van mijn favoriete personages uit het hele Star Wars verhaal. Ik voelde als kind toen ongelooflijk mee met Luke, dat kan ik mij nog zo goed herinneren (tot op het punt van ‘neeeeee!’ meeroepen, yup). Het feit dat Ewan McGregor (hello) later de jonge versie van het personage speelde maakte het enkel nog emotioneler.

8. The Battle of Hoth

Die walkers! Iconisch, toch?

7. Openingsscène A New Hope

Een klein ruimteschip dat achtervolgd wordt door een Imperial Fighter waarvan de lengte maar niet ophoudt terwijl hij in beeld verschijnt… En dan dat eerste vuurgevecht en de intrede van Darth Vader. De toon was gezet!

6. Yoda lifts the X-Wing

Klein, koddig en wijs wezentje heft giga X-Wing met The Force, terwijl het Luke maar niet lukte. Impressive, this is.

5. Han shoots first

Eén van de eerste verschijningen van de geweldige Han Solo en legendarisch mee gesjoemeld, deze scène. Maar laat het duidelijk zijn, mensen. Han Solo schoot wel degelijk eerst.

4. Vader vs. Luke 

Wordt Vader goed? Laat Luke zich vangen door the Dark Side? Het einde weten we natuurlijk al, maar de opbouw ervan en het uiteindelijke slot van het verhaal blijven geweldig om te zien.

3. Han Solo in Carbonite.

“I love you.” “I know.” Nuff said.

2. Dé onthulling.

Dankzij ons taaltje hadden we natuurlijk al een vermoeden, maar het moment waarop Luke ontdekt dat de slechterik eigenlijk z’n dood gewaande vader is blijft nog steeds één van de beste in het hele rijtje.

1. Aanval op de Death Star.

Veel fans zullen ongetwijfeld de scène net hierboven op nummertje één zetten, maar de aanval op de Death Star aan het einde van A New Hope blijft voor mij het coolste. Waarom? In een ander leven was ik één van de eerste vrouwelijke Rebel Pilots, écht…
Ok, ik had misschien wat te veel fantasie als kind, maar hey: #teamrebelalliance!

Wat zijn jullie favoriete Star Wars momenten?

Veel liefs & May the Force Be With You wanneer je de nieuwe film gaat kijken!

Nelle

3 thoughts on “Mijn favoriete Star Wars momenten.

Leave a Reply

