Best of 2015: mijn eindejaarslijstjes.

2015lijstjes

Aan het einde van een jaar beginnen er traditiegewijs overal favorietenlijstjes op te duiken, have you noticed? Dan kan ik moeilijk achterblijven natuurlijk, en daarom som ik nu – zonder al te veel blabla – mijn favoriete films, albums, concerten, boeken én momenten van het voorbije jaar op!

F i l m

Of ze ook daadwerkelijk Oscars gaan wegkapen volgend jaar (oh, yes: let the countdown naar 28 februari begin!) weet ik niet, aangezien er nog een hele resem potentiële pareltjes moeten uitkomen hier in België, maar deze 6 zijn alvast mijn favorieten van het afgelopen jaar! Totaal random geördend:

1. The Martian – dir. Ridley Scott, trailer2. Mad Max: Fury Road – dir. George Miller, trailer3. Jurassic World – dir. Colin Trevorrow, trailer4. Star Wars: The Force Awakens – dir. J.J. Abrams, trailer5. Inside Out – dir. Pete Docter & Ronnie Del Carmen, trailer6. Ex Machina – dir. Alex Garland, trailer.

A l b u m s

1. Beauty Behind the Madness – The Weeknd. 2. Another Day, Another Time: Celebrating the Music of Inside Llewyn Davis – een live concert met verschillende bekende en onbekende artiesten, opgenomen nog voor de film in de zalen kwam en pas in januari dit jaar gereleased. So pretty! 3. Vulnicura – Björk. 4. To Pimp A Butterfly – Kendrick Lamar. 5. Communion– Years & Years. 6. 25 – Adele.

G i g s

Patti Smith @ Rock Werchter.
Tenacious D @ Ancienne Belgique.
Mumford & Sons @ Rock Werchter.
Simple Minds @ Lotto Arena.
Years & Years @ Trix.

B o o k s

1. Tiger Lily van Jody Lynn Anderson, Fantasy/YA2. Eleanor & Park van Rainbow Rowell, YA/Romance.3. All the Light We Cannot See van Anthony Doerr, Historical Fiction/Oorlogsdrama4. Trigger Warning: Short Fictions & Disturbances van Neil Gaiman, Fantasy/Horror/Short Stories. 5. The Rosie Project van Graeme Simsion, Contemporary/Romance/Humor. 6. Fangirl van Rainbow Rowell,  YA/Romance.

E x t r a

1. Dat ik nog eens meemocht op kamp was ongetwijfeld één van de leukste dingen van mijn afgelopen jaar! Oud-leidster zijn is de max, al merk je van dat voorvoegsel amper iets wanneer je weer 10 dagen mag spenderen met een bende fantastische chirogrieten. C  H  –  C  H  I  –  C  H  I  R  O  !

C . H . I . R. O !💛 #chirobazen #dagtocht #bivak #chiro #speelclub #teamgeel #latergram #datikzealmis

A post shared by Nelle 🌿 A L L O (@thisisnelle) on

2. Jubileumtijd! There’s no other way dat mijn ouders hun 30 jaar huwelijk zouden vieren, dan met een geweldig jaren ‘ 80 verkleedfeestje. Wat een legendarische dansavond, of – euh – zeg maar nacht!

Kijk die cuties nog eens openingsdansen:

My parents, ladies & gentlemen.❤️ #wedding #anniversary #parents #family #lovelovelove

A post shared by Nelle 🌿 A L L O (@thisisnelle) on

 

3. Die keer dat ik de meeste kaartjes óóit kreeg op mijn verjaardag.
4. Eén jaar, twee tattoos (én de eerste van de zus)!
5. That time when… we mijn meter eindelijk nog eens konden overtuigen om met ons op de foto te gaan, en dat nu verdomd één van mijn meest favoriete family photos ooit is.
6. Die keer dat we op Flanders Open (= hét feest van’t jaar) omringd werden door flamingo’s.
7. Die keer op Gewestweekend, niet die ‘after’foto, wél de cocktailworkshop en het clubben achteraf. Waar ik dus – gelukkig! – geen foto’s van heb.
8. Het eerste museumuitje in jaaaaaren! En, last but not least,
9. F*** K3, serieus, ik zag Samson & Gert in levende lijve. Good times.

insta

Wat zijn jullie hoogtepunten van het afgelopen jaar?
Let me know!

Veel liefs,

Nelle.

One thought on “Best of 2015: mijn eindejaarslijstjes.

Leave a Reply

