Stuff to remember in 2016.

Dat 2015 bijlange niet constant rozengeur en maneschijn was, is wel zeker. Daarom zijn er net lijstjes zoals dat van gisteren om ons aan the good stuff te herinneren, right? Tóch kan je dan in de komst van dat nieuwe jaar de ideale restart knop zien, en dan zijn dit alvast de dingen die ik stevig in mijn oren wil knopen! 

 

D a y  t o  d a y

True, een beetje vooruit plannen kan geen kwaad, maar zo af en toe toch eens durven loslaten is best ok. Niet te zwaar tillen aan een mindere dag en ‘vollenbak’ uitkijken naar de volgende dus!

T a k e  r i s k s

“Doubt kills more dreams than failure ever will.”
Suzy Kazem

Een mens heeft telkens meer spijt van dingen die hij niet gedaan heeft, dan van dingen waar ie zich wel aan gewaagd heeft. Minder twijfelen, meer riskeren! Dat wordt mijn motto dit jaar.

S e l f w o r t h

Dit sluit eigenlijk een beetje aan bij het vorige puntje en is eigenlijk één van de meest voor de hand liggende voornemens. Tóch is het eentje waar ik nog het meeste mee struggle, en ik ben vast niet de enige. Jezelf te weinig credit geven is nog steeds één van de meest nutteloze, veel voorkomende dingen die we onszelf aandoen, hè? Daarbij komt nog eens dat ik me de laatste tijd soms toch een beetje eenzaam voel, yup, maar dat wil niet zeggen dat ik me daardoor moet laten definiëren en het ok moet vinden dat ik telkens een serieuze uitleg moet verzinnen wanneer ze me weer eens de vraag stellen hoe het komt dat ik single ben. Ben ik te nerdy? Te kieskeurig? Heb ik een te grote neus (shit, nu gaan jullie daar op beginnen letten, hè)? WHO KNOWS?!

En dat is waarschijnlijk het meligste tekstje dat jullie hier ooit gaan lezen, maar soms moét dat gewoon eens, haha! Daarom: have confidence, ge zijt geweldig hoe ge zijt, etc. etc. In 2016 gaan we dat eindelijk eens élke dag geloven, ok?

B Y E – B Y E,  N E G A T I V I T Y !

Even iets totaal anders nu, en één van de dingen waar ik alvast aan begonnen ben: het bannen van mijn grootste bronnen van ‘argh!’-waardige frustraties. Op nummer 1: online nieuws én zelfs de meeste kranten. En stom genoeg ook de stijfkoppige comments – zonder iet of wat van fundering, welteverstaan – erop. Elke persoon met gezond verstand wéét dat je’r gewoon niet op moet klikken en dat erop reageren geen zin heeft (wat ik ook nooit deed, maar het lezen ervan alleen al, brr…), I know, maar kijk; geen verleiding meer! Mijn vertrouwen in de mensheid kan er alleen maar weer door omhoog gaan. Onverschillig ben ik allesbehalve, maar ik kan écht maar een beperkte hoeveelheid bullshit aan. Ergo: het is een kleine aanpassing, but I should have done this way sooner. 

Oei, kijk mij zo serieus wezen, zeg… Wat mij eigenlijk tot mijn belangrijkste new year’s resolution brengt: get a cat, Nelle, verdorie toch.

Maar kom, laat ons op een positieve noot eindigen en nog eens terug verwijzen naar die ‘find the beauty in every day’, shall we? Hoeveel voornemens jullie ook opstellen; blijf vooral jullie geweldige zelf, doe ook in 2016 wat jullie zélf leuk vinden, maak ambities waar, hang rond met vrienden en familie, wens erop los & vooral: have verdomd veel fun vanavond!

Let’s kick 2016’s butt.

Waarop focussen jullie het komende jaar?

Veel liefs & hey: Happy New Year!

Nelle.

Meer favoriete woorden vinden jullie hier.

bronnen: 1, 2, 3, 4, 5, 6 & 7.

Leave a Reply

