How to beat the blues.

Iedereen heeft wel eens een dipje, of ze nu nét op deze Blue Monday vallen of op eender welke andere dag. Gelukkig zijn er dan heel wat simpele manieren om je gedachten even te verzetten, of ze zelfs helemaal in de vergeethoek te droppen. Ik lijst mijn favoriete anti-blues tips alvast even op!

Luister muziek. Zowel nummers die je instantly happy maken, als wondermooie (zelfs trieste) liedjes die je gewoon even transporteren naar een andere plek: maak een playlist van je favorieten en laat die de hele dag op de achtergrond spelen. Ik denk dat stilte voor mij persoonlijk zowat de grootste trigger is voor bad thoughts, omdat ze m’n gedachten dan ongestoord kunnen binnensluipen. Niets beter dan een streepje geweldige muziek om ze te verjagen, dus!

Gun jezelf een cadeautje. Iets kleins, iets groots, een gigantische pot chocoladeijs, een boeketje bloemen of dat ene boek dat je al een tijdje wilt… Whatever, really. Als het je maar een positieve boost geeft!

Ga naar buiten. Yup, ‘t is koud, maar toch kan een frisse neus halen al heel wat doen voor je humeur. Nog beter? Wandel naar de winkel en combineer het met het vorige puntje. 😉

Vitamine shot. Smoothies, of een heerlijk stuk fruit doen me ook meteen beter voelen. En nog eens healthy AF ook. Boo-ya.

Do something fun. Plan een toffe activiteit voor vanavond na het werk, of (als je thuis een dipje hebt) hou je bezig met iets leuks. Dat kan gaan van je Pinterest restylen of een taart bakken, tot met vrienden afspreken of… lekker niets.

Herinrichten. Ik verschoof vorige week zowat alles op mijn slaapkamer van plaats, en voelde mij achteraf zoooo trots. Het verzet de gedachten, en a change of scenery (of gewoon al een opgeruimd stekje) kan echt wonderen doen qua jezelf op je gemak voelen.

Lach! Kijk naar een grappige film of serie, zoek wat hilarische Youtube filmpjes op, of lees wat grappige artikels/comics. Mijn favoriete bronnen voor wat mindless vertier zijn Buzzfeed, het SNL Youtube kanaal met – bijna – al hun sketches, de interviews van Graham Norton en wat oude afleveringen van de hilarische quiz Never Mind the Buzzcocks.

Focus op het goeie, en relativeer (ook al is dat soms moeilijk!). Sommige dingen zijn het nu eenmaal écht niet waard om over te flippen, toch?

Wat doen jullie om dipjes tegen te gaan?

Veel liefs,

Nelle.

bron quote.

Leave a Reply

